Alla inlägg den 10 juni 2015

Av L-M Johanna - 10 juni 2015 08:44

uppe med tuppen så jag kan åka hem efter jobbet ikväll. Mycket skönare att träna på morgonen.

idag blev det ett styrkepass för armarna. 1,1 km PW i lagom tempo med lutning, 1,8 km rodd som uppvärmning. 

Det känns i armarna att de inte fått jobba ordentligt då kag i stort sett bara koncentrerat mig på kondition sista tiden. 

Hoppas de ringer från Må bättre idag, har bett om PThjälp så jag får lite tips och ännu mer pepp. 

//L-M

Av L-M Johanna - 10 juni 2015 06:19

i november 2014 bestämde jag mig för att lägga om min kost. Jag kände mig halvtjock, trött och orkeslös. kläderna passade inte ordentligt, humöret svängde och jag kände mig inte glad. 

Vi hade pratat lite om LCHF jag och Johan och jag hade läst på en del så sagt och gjort, från den ena dagen till den andra så la vi om. Jag tvärslutade med godis, socker, läsk. Ingen potatis, bröd eller pasta.  För att hålla den värsta huvudvärken borta så kompletterade jag i början med bananer men efter två veckor så var allt sockersug borta. 

Träningslusten kom tillbaka och i januari lyckades jag vinna en tävling med 3 PTtimmar och gratis gymkort 1 månad på sandviken Fitnesscenter. I mars skrev jag in mig på Må Bättre, jag hade ju fått lite verktyg att jobba med men saknade gruppassen, där man kan få lite pepp av andra. 

Johanna hade anmält sig till vårruset som ensam löpare, jag anmälde mig och den 18 maj sprang vi tillsammans första gången. Suget efter mer finns hela tiden, The Color run är nästa etapp. 

När Johanna nämnde Tough Viking så kände jag spontant bara nära-döden-upplevelse. Men efter 5 min så hade hon övertalat mig. Ribbor är till för att höjas, utmaningar är till för att antas och att lyckas ta sig igenom TV strax innan 40årsdagen är väl en utmaning så det räcker. 

Nu påbörjas träningen inför loppet maj-16.

ska bli en fantastisk resa


//L-M

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hallå
Vi heter Linda och Johanna och är två tjejer som närmar oss 40. Vi har gubbar och barn samt häst, hund, katt och höns.

Sista året har vi tagit tag i våra träningsvanor och vi har tappat över 35 kg tillsammans. Efter ha lallat med små mål och int

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards