Direktlänk till inlägg 3 juni 2015

Vårruset 2015 i Gävle

Av L-M Johanna - 3 juni 2015 09:27

 

Vårruset var vårt första lopp tillsammans. Jag (Johanna) anmälde mig tidigt för jag trodde att jag skulle vara fit for fight när det var dags. Linda hängde på efter vi börjat att prata om att försöka göra något tillsammans i vår träning.


Jag har nojat över loppet i veckor, känt mig otränad och osäker. Linda har fått stå it med en hel del. När det väl var dags åkte jag till Linda så att vi hann äta lite tillsammans och snacka skit. 


Johan, Lindas man skjutsade in oss till Gävle. Vi tyckte att vi var ute i god tid men så fel vi hade. Halva stan var avstängd pga loppet och man kom inte fram. Vi fick hoppa av mitt i stan och gå till starten. Vi hann precis kan jag väl säga utan att ljuga. Fick kasta ryggan över en häck och hoppa i grejerna och springa på, efteråt var det rätt skönt pga att jag han inte tänka.


Iväg var vi nu, kände mig trött som vanligt redan efter 100 meter men det var bara att springa på. Det som är positivt med att springa i stor klunga är att man förs framåt och tempot bestäms av kan hela gruppen. Det kändes bra under lång tid men sedan behövde jag gå en liten bit, under hela loptpet vart det tre korta tillfällen somvi gick. Över det är jag stolt för, för min egen del så gjorde jag bättre ifrån  mig än tidigare under T

Linda har en jäkla kondis och springer lättare än mig men ett par kaffekoppar för mkt innan höll henne tillbaka lite.


Det är otroligt vad många det är som tittar på detta 5km lopp gör tjejer i Gävle stad. Musiker kantar sträckan man springer och alla hejar, en liten vardagsfolkfest.


Väl i mål så har vi slagit personligt rekord båda två på sträckan och vi är mkt nöjda!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L-M Johanna - 30 juni 2015 05:35

Igår var det dags att prova igenom de första 4 veckornas träningsprogram med Lotta. Basicövningar med fokus på arm och rygg. Jag behöver grundstyrkan i armarna för att komma vidare. Benböjen med pilatesbollen var lite för enkel så där fick vi läg...

Av L-M Johanna - 24 juni 2015 18:58

Igår var det dags för första gången. En timme med lite olika tester. För att kunna sätta ihop ett program och mål så måste hon ju se vart jag är i dag. Roddmaskin för att kolla flåset och lite uppvärmning. Kettlebellövningar, två olika maskiner där...

PT

Av L-M Johanna - 16 juni 2015 20:52

Idag har jag träffat Lotta på Må bättre som nu kommer få äran att hjälpa mig i mål. Behöver få lite muskler och styrka i överkroppen. Känns skönt att träffa nån och veta vad man vill. Kraven från henne blir lite högre än att bara säga att jag vill ...

Av L-M Johanna - 12 juni 2015 05:50


  Mat är en nödvändighet för alla levande varelser. Man måste få näring och vätska för att överleva. Vilken sorts mat man äter är ett individuellt val. Jag var en sockerråtta tidigare, en kokosboll och en glass till emfikat varje dag. Mcdonalds el...

Av L-M Johanna - 11 juni 2015 20:23

Idag fick träningen bli ett 12 timmarspass på jobbet istället för på gymet. Truckutbildning på FM och pallkörning på EM. Att köra pall med palllyften är i sig en träningsform om man ser det från den goda sidan, likaså att stapla toapapper, benböj med...

Presentation


Hallå
Vi heter Linda och Johanna och är två tjejer som närmar oss 40. Vi har gubbar och barn samt häst, hund, katt och höns.

Sista året har vi tagit tag i våra träningsvanor och vi har tappat över 35 kg tillsammans. Efter ha lallat med små mål och int

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards